Forum SA: Με τη στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives, μπαίνει σε νέες κλαδικές αγορές
Του Γιάννη Χαλκιαδάκη. Σε νέες γεωγραφικές και κλαδικές αγορές, εισέρχεται το χαρτοφυλάκιο εκθέσεων και εκδόσεων της Forum Α.Ε., μετά την εξαγορά της O.Mind Creatives, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητα της και το συνολικό μερίδιό της στην εκθεσιακή αγορά.
Αναφερόμενος στην εξαγορά, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Forum, Θάνος Παναγούλιας, είπε χαρακτηριστικά στη συνέντευξη τύπου πως: «Διευρύνουμε το χαρτοφυλάκιο με νέα προϊόντα και εισερχόμαστε σε νέες γεωγραφικές περιοχές. Ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητά μας και παράλληλα τη διαπραγματευτική μας δύναμη», ενώ για το τίμημα σημείωσε πως είναι: «εύλογο της αξίας των brands και της δύναμης της O.Mind στην αγορά» και ότι από τη συμφωνία δεν θα χαθεί καμία θέση εργασίας.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Omind, Θεόδωρος Δημητριάδης, χαρακτήρισε τη συμφωνία «ορόσημο για την πορεία της εταιρείας», υποστηρίζοντας ότι: «Ξεκινήσαμε πριν από 20 χρόνια και καταφέραμε μέσα σε αυτό το διάστημα να χτίσουμε δυνατά brands, να κερδίσουμε την αμέριστη εμπιστοσύνη της αγοράς και όλα αυτά σε περιόδους κρίσης.
Η διαδρομή μας γεμίζει ακόμη μεγαλύτερη περηφάνια. Σήμερα γυρίζουμε σελίδα και ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο. Η ένταξη στη Forum δεν είναι απλώς μια στρατηγική κίνηση, είναι συνέχεια σε ότι κάνουμε, αποκτώντας πλέον ακόμη μεγαλύτερη διεθνή προοπτική».
Ολοκληρώνοντας ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι τουλάχιστον για 1,5 χρόνο θα παραμείνει ως σύμβουλος στην Omind, σημειώνοντας πως: «Δεν είναι το τέλος μιας διαδρομής, αλλά η αρχή μιας νέας».
Παράλληλα, ο εταίρος στην Omind, Αντώνης Μοσχονίδης, διευκρίνισε ότι: «Η σημερινή εξέλιξη και η συνεργασία με έναν διεθνή όμιλο δεν αποτελούν το τέλος μιας πορείας, αλλά το νέο βήμα που φέρνει νέα πνοή και νέες συνεργασίες. Η ελληνική αγορά θα έρθει πιο κοντά στα διεθνή πρότυπα. Το όραμα που ξεκινήσαμε πριν από 25 χρόνια παίρνει τώρα διεθνή διάσταση».
Σημειώνεται ότι στη συμφωνία περιλαμβάνεται και η εξαγορά του ακινήτου της O.Mind επί της λεωφόρου Συγγρού, με την Forum να σκοπεύει να εντάξει το προσωπικό της O.Mind στις δικές της εγκαταστάσεις. Για τον σκοπό αυτό, η εταιρεία έχει ήδη επεκτείνει τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της, ενώ σχεδιάζει και την αγορά νέου ακινήτου, δίπλα στο υπάρχον. Το 2025, ο τζίρος της Forum εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 23 εκατ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Forum, Θάνος Παναγούλιας, ανακοίνωσε ορισμένες από τις πρώτες στρατηγικές αποφάσεις, σχετικά με το χαρτοφυλάκιο της αποκτηθείσας εταιρίας:
1. Η ΜΕAT/DAIRY/FROZEN EXPO, η έκθεση για την επεξεργασία και τυποποίηση ζωικών προϊόντων και την αγροδιατροφή, θα απορροφηθεί από την Foodtech, τη διεθνή έκθεση για τις τεχνολογίες επεξεργασίας και τυποποίησης τροφίμων και ποτών.
Η απορρόφηση θα υλοποιηθεί στη διοργάνωση του 2027. Όπως είπε ο κ. Παναγούλιας, μέσα στη Food Tech – Globalpack, θα δημιουργηθούν διακριτοί τομείς που θα εξυπηρετούν τους τομείς του κρέατος, των τυροκομικών, των κατεψυγμένων και των ιχθυηρών, με σκοπό τη δημιουργία μίας μεγαλύτερης έκθεσης με διεθνή προσανατολισμό.
2. Παραμένει σε διετή προγραμματισμό η συνδιοργάνωση των εκθέσεων “Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics” με την “Cargo Truck & Van Expo”, τον μήνα Οκτώβριο, στο Athens Metropolitan Expo. Κυρίαρχος στόχος θα είναι η εστίαση και ενίσχυση του τομέα του Επαγγελματικού Οχήματος.
3. Σε διετή προγραμματισμό συνεχίζει και η έκθεση “Logistics & Transports Expo” μαζί με το συνέδριο “Logi.C” που πραγματοποιούνται στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο HELEXPO Thessaloniki, με νέα περίοδο διεξαγωγής το φθινόπωρο και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο του 2026.
Κυρίαρχος στόχος θα είναι η ανάπτυξη της εξωστρέφειας της έκθεσης στην περιοχή των Βαλκανίων μέχρι και το σημείο της Γερμανίας. «Τα logistics είναι ένας κρίσιμος κλάδος της ελληνικής οικονομίας και θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα ευρύτερο hub στη νοτιοανατολική Ευρώπη, με αφετηρία την Ελλάδα και φτάνοντας στο κέντρο της Ευρώπης» , τόνισε ο κ. Παναγούλιας.
4. Στο επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε ολικό επαναπροσδιορισμό του προγραμματισμού των εκδόσεων επαγγελματικών περιοδικών, τόσο στη φυσική, όσο και στην ψηφιακή τους μορφή. Όπως διευκρινίστηκε, στόχος είναι να αποφευχθούν οι αλληλοκαλύψεις μεταξύ των εκδόσεων, ενώ παράλληλα μέσα στους επόμενους μήνες θα παρουσιαστούν και νέα περιοδικά, πάντα με επίκεντρο τους κλάδους στους οποίους δραστηριοποιούνται οι δύο εταιρείες.
Σημειώνεται ότι η Forum είναι μέλος τoυ γερμανικού εκθεσιακού ομίλου Νuernberg Messe Group από το 2019, έναν από τους ισχυρότερους παίκτες παγκοσμίως, με κύκλο εργασιών το 2025 γύρω στα 360 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η Forum ιδρύθηκε το 1988 και από το 2019 αποτελεί μέλος του γερμανικού εκθεσιακού ομίλου NürnbergMesse – μιας από τις 15 μεγαλύτερες εταιρείες διοργάνωσης εκθέσεων διεθνώς, με χαρτοφυλάκιο 154 εμπορικών εκθέσεων και συνεδρίων.
Το 2024 ο Όμιλος κατέγραψε τζίρο-ρεκόρ, που άγγιξε τα 360 εκατ. ευρώ. Η Forum Α.Ε. ανακοίνωσε για το 2024 κύκλο εργασιών 16,37 εκατ. ευρώ, από 18,61 εκατ. ευρώ το 2023, με τη μείωση να αποδίδεται στο γεγονός ότι η κλειόμενη χρήση περιλάμβανε τρεις εκθέσεις λιγότερες (σ.σ. οι Artoza, Foodtech και Globalpack πραγματοποιούνται κάθε δύο έτη και συγκεκριμένα τα μονά διοργανωτικά έτη). Το 2025, ο τζίρος της Forum εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 23 εκατ. ευρώ.
Σήμερα, στο portfolio της Forum περιλαμβάνονται εννέα από τις μεγαλύτερες και σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις που διοργανώνονται στη χώρα μας: HORECA, Food Expo, Oenotelia, Χενια, Artoza, Global Pack, Foodtech, Athens Coffee Festival και World Of Beer Festival.
Σε αυτές συμμετέχουν κάθε χρόνο περισσότεροι από 4.000 Έλληνες και διεθνείς εκθέτες, ενώ τις επισκέπτονται πάνω από 200.000 επαγγελματίες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Παράλληλα, η εταιρεία εκδίδει κλαδικά περιοδικά που απευθύνονται στην καφεστίαση, τη μαζική εστίαση και τη μαζική εστίαση και την αρτοζαχαροπλαστική.